نیازمند مشارکت مردم برای گذر از بحران‌های زیست‌محیطی هستیم

شهر بیست/ مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: امروز برای گذر از معضلات و بحران‌های زیست‌محیطی در کشورمان، نیازمند کمک و مشارکت آحاد جامعه هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نیازمند مشارکت مردم برای گذر از بحران‌های زیست‌محیطی هستیم
شناسه : 10414 | انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، ژیلا مهدی آقایی روز یکشنبه در نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی قم افزود: سازمان حفاظت محیط‌زیست باوجود نقش حاکمیتی و نظارتی و محدودیت شدید منابع مالی و نیروی انسانی، نمی‌تواند به‌تنهایی در برابر انبوه مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی ایستادگی کند.

وی بابیان اینکه امروز همه مردم و مسئولان به‌ویژه تشکل‌های مردم‌نهاد باید سازمان حفاظت محیط‌زیست را در حوزه‌های گوناگون یاری کنند، اظهار داشت: در بسیاری از حوزه‌ها که مشکلات زیست‌محیطی به وجود آمده، نهادهای دیگری غیر از سازمان محیط‌زیست متولی و مجری هستند، ازاین‌رو تشکل‌ها باید در مطالبه گری از دستگاه‌های اجرایی دقت نظر داشته باشند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست فعالیت‌های خودجوش تشکل‌های مردم‌نهاد را بسیار ارزشمند دانست و گفت: این دغدغه مندی نسبت به طبیعت و محیط‌زیست، باید همراه با علم و دانش و آگاهی باشد تا با این پشتوانه تخصصی، گروه‌های مخاطب آن را پذیرفته و مسئولان مجبور به پاسخگویی باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده علمی و آموزشی در عرصه‌های دینی و مذهبی در استان قم، تشکل‌های مردم‌نهاد را به بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها توصیه کرد و گفت: هیچ دینی همچون اسلام از المان‌های زیست‌محیطی سرشار نبوده و بدون تردید استفاده از این گزاره‌های دینی و اخلاقی در حفظ و حراست از محیط‌زیست بسیار تأثیرگذار است.

مهدی آقایی در پایان بر ضرورت کمک و یاری مردم و مسئولان برای حفاظت از طبیعت و محیط‌زیست تأکید کرد و گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا دغدغه حفاظت از محیط‌زیست را هرچه بیشتر در میان مردم و گروه‌های تأثیرگذار ایجاد کرده و توسعه دهند.

نشست صمیمی دبیران و اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان زیست‌محیطی استان قم با حضور ژیلا مهدی آقایی مدیرکل مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست و رضا ملک‌زاده مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان برگزار شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.