معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فعالیت حزبی و جناحی در مساجد خیانت است/ مسجد جای رقابت انتخاباتی نیست

شهر بیست/ معاون وزیر فر هنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: خیانت است کسی در مسجد از حزب و جناح و گروهی بخواهد دفاع کند؛ ما سرباز ولایت هستیم و از ولایت دفاع می‌کنیم و مسجد هیچ جایگاهی برای رقابت انتخاباتی نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت حزبی و جناحی در مساجد خیانت است/ مسجد جای رقابت انتخاباتی نیست
شناسه : 10265 | انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در چهارمین همایش سیدالعابدین(ع) در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در قم با تمجید از علامه طباطبایی(ره) گفت: گوشت و خون و پوست علامه طباطبایی با قرآن آمیخته شده بود و عشق و ارادت به قرآن داشت.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی حوزویان ارتباط با جوانان در دل مسجد است، تصریح کرد: مسجد بدیل ندارد و بهترین فضاست؛ هیچ خانه‌ای جز مسجد برای خدا نیست؛ ما متاسفانه در کنار مساجد، بدیل‌هایی درست کرده‌ایم در حالی که خود مسجد، دانشگاه است.

مسجد جای فعالیت حزبی نیست

وی با بیان اینکه برند «بچه مسجدی» به نام کانون‌ها ثبت شده و به آن افتخار می‌کنیم، افزود: خیانت است کسی در مسجد از حزب و جناح و گروهی بخواهد دفاع کند؛ ما سرباز ولایت هستیم و از ولایت دفاع می‌کنیم و مسجد هیچ جایگاهی برای رقابت انتخاباتی نیست.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وظیفه ما تشویق مردم به حضور در انتخابات و تبیین شاخص‌هایی است که حضرت آقا در مورد نامزدها تعیین کرده‌اند ولی ما وظیفه نداریم که مصداق تعیین کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: از برخی اشخاص در پژوهش‌های صورت گرفته پرسید‌ه اند که چرا مسجد نمی‌روی و برخی دلیلش را همین مسائل رقابت‌های انتخاباتی ذکر کرده‌اند لذا نباید وارد این مسائل شده و مردم را از مسجد دور کنیم.

ارزانی با بیان اینکه خانه خدا همواره باید پر جمعیت و پر رفت و آمد باشد به فرازی از دعای صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: صحیفه سجادیه افتخار برای شیعه و نجات برای بشریت و نه فقط مسلمین و شیعیان است لذا فرمودند هر کسی اعم از هر دین و فرقه‌ای زیبایی کلام ما را بشنود از ما تبعیت خواهد کرد زیرا شأن اهل بیت حق است و قرآن هم فرمود حق از جانب خداوند است. امروز وظیفه ما آن است که زیبایی کلام اهل بیت(ع) را در قالب‌های مختلف تبلیغی به بشریت عرضه کنیم و مطمئنا چون این زیبایی با فطرت انسانی گره خورده افراد را به خود جذب خواهد کرد.

چهار مدل تبلیغ دین

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به چهار مدل برای تبلیغ دین بیان کرد: ابلاغ، اقناع، سبک‌سازی و سیره‌سازی؛ سخنرانی‌ها و گفتارها و حتی مکتوبات امام، مصداق ابلاغ پیام است. در قرآن کریم نیز بر بحث ابلاغ پیام در آیات متعددی تاکید شده است.

وی با بیان اینکه پاسخ به سؤال و شبهات، اقناع است، اظهارکرد: مدل اقناع مانند جلسات درس و کلاس است که با گرفتن پاسخ به دست می‌آید؛ همچنین مدل دیگر سبک و سیره‌سازی است و در این راستا چندسالی است که رهبری سبک زندگی را مطرح کرده و در بیانیه گام دوم هم به آن پرداخته‌اند که بنده به همه فعالان مسجدی به خصوص مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد توصیه می کنم که حتما این بیانیه را با دقت بخوانند و برای تحقق آن هر مقداری که در توان دارند، بکوشند.

ارزانی با بیان اینکه ارائه سبک، خیلی در نهادینه کردن کارهای بد و خوب اثرگذار است، ادامه داد: مثلا در بحث حجاب که از ضروریات دین است و منحصر به اسلام هم نیست و در ادیان مسیحی و یهودی و حتی ادیان دیگر هم همواره وجود داشته است؛ برای تبلیغ حجاب ابلاغ تنها کفایت ندارد بلکه اقناع هم باید باشد زیرا برخی از بانوان می‌پرسند که در هوای گرم تابستان چرا باید حجاب داشته باشیم، البته حجاب محدود به زنان نیست و حکم آن برای مردان هم در غض بصر وجود دارد و البته مهمتر از ابلاغ و اقناع، سبک‌سازی و سیره سازی است که متاسفانه در زمینه حجاب، این کار تعطیل شده است و ما سبک سازی نداریم در حالی که در برخی کشورها مانند ژاپن برای ترویج فرهنگ سنتی خود افراد را با تخفیف‌های مالی تشویق می‌کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بدحجابی تنها با سخنرانی حل نخواهد شد، اظهارکرد: در هنگام سوار شدن به هواپیما به رعایت حجاب اسلامی، تذکر داده می‌شود همچنین به نکشیدن سیگار ولی اگر کسی در هواپیما سیگار بکشد برخورد شدیدی با او صورت می‌گیرد ولی آیا با بدحجابان هم این برخورد انجام می‌شود؟!

ارزانی تصریح کرد: نمی‌توانیم سبکی را درست کنیم ولی از آن محافظت نکنیم لذا سبک و سیره‌سازی دو اصل بسیار مهمی است و باید از زندگانی امام سجاد(ع) این چهار مدل را در زندگی امام سجاد و فرزندانشان بیابیم؛ ایشان و فرزندانشان کرسی‌ها و جلسات درس برگزار کرده و ارتباط با مردم داشتند و حتی بعد از ارتحال شان در مکان‌هایی که وفات یافتند به علت جایگاه بلند معنوی آنها، بقعه برایشان درست شده است.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.