مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی عنوان کرد

غالب مساجد رونق ندارند/ مساجد محور فعالیت‌های قرآنی شود

شهر بیست/ مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با بیان اینکه هیئات را از بسیاری مساجد بیرون کردند و دارالقرآن ها را هم به منازل برده‌اند، تاکید کرد: محوریت فعالیت‌های قرآنی و هیئت‌ها باید در مساجد باشد نه اینکه مجالس عزاداری و قرائت را به خانه‌ها ببریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
غالب مساجد رونق ندارند/ مساجد محور فعالیت‌های قرآنی شود
شناسه : 10261 | انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، مرتضی نجفی قدسی در چهارمین همایش سیدالعابدین(ع) با عنوان فرزندان و امامزادگان منسوب به امام سجاد(ع) که در این دارالقرآن برگزار شد، به اهدای پرچمی از سوی بارگاه مطهر امام حسین(ع) به این دارالقرآن اشاره کرد و گفت: علامه طباطبایی عشق و ارادت خاصی به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشتند.

وضع مساجد خوب نیست

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه وضعیت مساجد کشور خوب نیست، بیان کرد: از ۷۵ هزار مسجد کشور حدود ۳۵ هزار مسجد امام جماعت دارد و همان ها هم یک یا دو وعده نماز جماعت دارند و اغلب مساجد کارکرد قدیم خود را از دست داده اند .

وی افزود: در ابتدای انقلاب که جمعیت کشور نصف جمعیت امروزی هم نبود، مساجد همیشه مملو از جمعیت بود ولی متاسفانه امروز ترغیب به نماز جماعت و حضور مساجد خیلی کم شده است و اصلا این وضع شایسته نظام اسلامی نیست.

وی یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) در هشداری فرمودند ما از فانتوم های دشمنان هراسی نداریم ولیکن از روزی باید بترسیم و احساس خطر کنیم که مسجدهای ما از جمعیت خالی شده باشد.

نجفی قدسی تاکید کرد: مسجد باید ۲۴ ساعته باز باشد و یکی از طرح‌های قابل اجرا در این زمینه، بکارگیری خادم افتخاری و شیفتی برای مساجد است.

نجفی قدسی با بیان اینکه هیئات را از بسیاری مساجد بیرون کردند و دارالقرآن ها را هم به منازل برده‌اند، تاکید کرد: محوریت فعالیت‌های قرآنی و هیئت‌ها باید در مساجد باشد نه اینکه مجالس عزاداری و قرائت را به خانه‌ها ببریم؛ امروز کانون‌های مساجد رسالت سنگینی دارند و ما باید مساجد را با حضور پررنگ جوانان و نوجوانان احیا کنیم.

وی افزود: البته برخی استدلال می‌کنند که عملکرد برخی مسئولان سبب دور شدن مردم از دین شده است در  صورتی که همه باید بدانیم مسجد محل رابطه انسان با خداست و ربطی به عملکرد مسئولان ندارد.

مدیر دارالقران علامه طباطبایی بیان کرد: اینکه مساجد خالی باشند فاجعه است لذا همه باید تلاش کنیم تا مساجد مملو از جمعیت شود و از هر راهی که هست باید مردم را به مساجد بیاوریم زیرا انقلاب از مساجد آغاز شده و استمرار آن هم در پرتو فعالیت همین مساجد است.

همه احساس وظیفه کنند

وی افزود: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هر کدام می‌توانند در جهت رونق بخشیدن به مساجد تلاش کنند که از اعظم فرائض است؛ احیای مساجد آنقدر ارزش و ثواب دارد که قابل توصیف نیست؛ همه باید در این رابطه احساس وظیفه کنند و مساجد باید پر شوند و حتی المقدور سه وعده نماز در آن اقامه شود زیرا در پرتو اقامه نماز است که اخلاق و اعتقادات تقویت خواهد شد.

نجفی قدسی ادامه داد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و همه فعالان دلسوز فرهنگی مخاطب فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری هستند و یکی از خلأهای مهم که نیازمند فعالیت آتش به اختیاری است، همین وضع کنونی مساجد است زیرا غالب مساجد، متاسفانه رونق ندارند و ما باید از این جهت احساس خطر کنیم.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.