طرح تقسیط جرائم رانندگی خودروهای توقیفی در قم

شهر بیست/ سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قم از اجرای طرح تقسیط جرائم رانندگی خودروهای توقیفی در قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
طرح تقسیط جرائم رانندگی خودروهای توقیفی در قم
شناسه : 10242 | انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن قیصری اظهار کرد: برابر قانون، خودروهایی که دارای جریمه بیش از یک میلیون تومان هستند، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف و به پارکینگ هدایت شوند.

وی گفت:با توجه به دستورالعملی هم که اخیراً از طریق ناجا ابلاغ و در استان قم نیز در حال اجراست، برای کمک به رانندگانی که خودروهای آن ها به دلیل خلافی بالای یک میلیون تومان در پارکینگ توقیف هستند، طرح اجرای تقسیط جرایم به مرحله اجرا درآمده است.

سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قم افزود: مالکان خودروهایی که بالای یک میلیون تومان جریمه دارند و خودروها نیز در پارکینگ متوقف است، این افراد بعد از کنترل مدارک هویتی و مالکیتی توسط ستاد ترخیص استان قم، در صورت احراز شرایط ترخیص بعد از اخذ تعهد از مالک خودرو در قبال پرداخت اقساطی جرایم، حداکثر ظرف مدت یکسال نسبت به ترخیص خودرو اقدام خواهد شد.

وی افزود: خودروهایی مشمول این طرح هستند که در سن فرسودگی نباشند و حداکثر دارای بیش از ۴۰ درصد جرایم حادثه ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، صحبت با تلفن همراه و مواردی که شامل نمره منفی می شود را نداشته باشند.

سرهنگ قیصری تصریح کرد: خودروهایی که دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه هستند و هنوز توقیف نشده اند، مالکان این خودروها بایستی با مراجعه به سایت www.rahvar120.ir در قسمت استعلام جرائم رانندگی، گزینه پرداخت موردی یا مرحله ای را انتخاب و بعد از مشاهده صورت وضعیت تخلف، مالک می تواند براساس توانمندی مالی هر تعداد از تخلفات را که مایل باشد انتخاب و با تعریف شناسه قبض و شناسه پرداخت که برای هر ردیف تخلف در سایت تعریف شده است، نسبت به پرداخت جریمه اقدام کند.

سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قم گفت: پرداخت جرائم باید به گونه ای باشد که مبلغ جریمه به زیر یک میلیون تومان کاهش پیدا کند تا اگر به واسطه تخلفی از سوی پلیس متوقف شدند به دلیل داشتن جرایم بالای یک میلیون تومان خودروشان توقیف نشود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.