قصیده گلمکانی:

در شهر قم اعلام می‌کنم فمینیست نیستم

شهر بیست/ کارگردان فیلم «آگهی فروش» در پاسخ به کسانی که معتقدند این فیلم با نگاه فمینیستی تولید شده است، گفت: همینجا در شهر قم اعلام می‌کنم که من به هیچ عنوان فمینیست نیستم و این فیلم هم فمینیستی نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
در شهر قم اعلام می‌کنم فمینیست نیستم
شناسه : 10212 | انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، قصیده گلمکانی در نشست نقد و بررسی آثار «اکران تیرگان» که در سینمای آوینه قم برگزار شد، با بیان اینکه فیلم کوتاه «آگهی فروش» را دوسال قبل ساخته است، اظهار کرد: بعد از اقامت سیزده ساله در فرانسه و بازگشت به ایران، برای فروش بعضی از لوازم اضافه‌ام، آگهی فروش در فضای مجازی دادم اما نکته جالب این بود که تمام کسانی که برای خرید کفش های من تماس می گرفتند، از آقایان بودند و سوالات غیرمعمول می پرسیدند و ایده تولید کار از همین جا در ذهن من شکل گرفت و متن کار را نگارش کردم.

وی تصریح کرد: بعدها که بیشتر تحقیق کردم متوجه شدم حدود هفت درصد از جامعه مبتلا به بیماری یا انحراف فتیشیسم هستند و وقتی این کار را نوشتم نمی دانستم تاکنون در سینمای ایران، در رابطه با این موضوع، اثری تولید نشده است.

کارگردان فیلم «آگهی فروش» افزود: در همین حد که نمایش این اختلال یا بیماری، تماشاگران را به فکر فرو ببرد، برای من ارزشمند است.

گلمکانی در پاسخ به کسانی که معتقدند فیلم «آگهی فروش» با نگاه فمینیستی تولید شده است، گفت: همینجا در شهر قم اعلام می کنم که من به هیچ عنوان فمینیست نیستم و این فیلم هم فمینیستی نیست و کسانی که معتقدند این فیلم فمینیستی است، چند مقاله و کتاب درباره «فمینسیم» بخوانند.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.