شش فیلم کوتاه «اکران تیرگان» در قم به روی پرده رفت

شهر بیست/ شش فیلم کوتاه «اکران تیرگان» از گروه سینمایی «هنر و تجربه» در سینما آوینه قم به روی پرده رفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شش فیلم کوتاه «اکران تیرگان» در قم به روی پرده رفت
شناسه : 10203 | انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مجموعه آثار «اکران تیرگان» شامل فیلم‌های کوتاه «دریای‌تلخ» ساخته فاطمه احمدی، «آگهی فروش» به کارگردانی قصیده گلمکانی، انیمیشن «داش‌آکل» ساخته هاجر مهرانی، «موج کوتاه» به کارگردانی محمد اسماعیلی، «سیاه سرفه» ساخته رضا توفیق‌جو و «روشویی» به کارگردانی جابر رمضانی عصر چهارشنبه در سینمای آوینه قم به روی پرده رفت.

در این اکران که با حضور جمع زیادی از علاقه مندان به آثار گروه «هنر و تجربه» برگزار شد، محمد کاظم رضوانی رئیس اداره کل سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، جابر رمضانی کارگردان «روشویی» و قصیده گلمکانی کارگردان «آگهی فروش» حضور داشتند.

بعد از نمایش شش فیلم کوتاه «اکران تیرگان»، نشست نقد و بررسی آثار برگزار شد و کارگردانان آثار «آگهی فروش» و «روشویی» پاسخگوی نقدها و پرسش‌ها شدند.

قصیده گلمکانی با بیان اینکه فیلم کوتاه «آگهی فروش» را دوسال قبل ساخته است، اظهار کرد: بعد از اقامت سیزده ساله در فرانسه و بازگشت به ایران، برای فروش بعضی از لوازم اضافه‌ام آگهی فروش در فضای مجازی دادم اما نکته جالب این بود که تمام کسانی که برای خرید کفش های من تماس می گرفتند، از آقایان بودند و سوالات غیرمعمول می پرسیدند و ایده تولید کار از همین جا در ذهن من شکل گرفت و متن کار را نگارش کردم.

در ادامه جابر رمضانی کارگردان فیلم کوتاه «روشویی» با بیان اینکه این فیلم را در زمستان سال۹۳ ساخته است، گفت:  من در حال تجربه کردن و آموختن در سینما هستم و هیچوقت به این فکر نمی کنم که در انتهای فیلم چه چیزی می خواهم بگویم. اصلا وظیفه خودم نمی دانم که بخواهم پیامی منتقل کنم.

همچنین، کاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سخنانی با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری نشست‌های فرهنگی و هنری در قم زمینه ساز اتفاقات مهم‌تری در حوزه سینمایی در این شهر شود، گفت: امیدوارم بتوانیم برنامه های بیشتری در حوزه سینما در استان قم داشته باشیم و آن را توسعه دهیم.

در پایان این مراسم، رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، هدایایی به دو فیلمساز جوان جابر رمضانی و قصیده گلمکانی اهدا کرد.  

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.