فدایی‌حسین در گفت‌وگو با «شهر بیست»:

نمایش «ویروس در سرزمین سلامت» یادآور ضرورت توجه به سلامت جامعه است/ گلایه‌ای از کسی ندارم

شهر بیست/ کارگردان نمایش «ویروس در سرزمین سلامت» با اشاره به هدف از اجرای این نمایش در قم، گفت: این نمایش به دنبال توجه دادن همگان به موضوع «سلامت» است؛ سلامتی یک ضرورت و یک نیاز بسیار مهم در جامعه هست و همه ما باید تلاش کنیم تا آن را به جامعه خود برگردانیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نمایش «ویروس در سرزمین سلامت» یادآور ضرورت توجه به سلامت جامعه است/ گلایه‌ای از کسی ندارم
شناسه : 10146 | انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴   پرینت

سیدحسین فدایی‌حسین در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به شکل گیری «نمایش ویروس در سرزمین سلامت»، اظهار کرد: متن این نمایش چهار سال قبل توسط بنده ترجمه و در قالب یک کتاب منتشر شد و به لحاظ اجرایی نیز یک سال برای به صحنه رفتن این نمایش، تلاش شده است.

وی تصریح کرد: دوسال قبل یک دوره مربی‌گری تئاتر کودک با حضور هنرجویان حوزه هنری قم برگزار شد و در پایان آن دوره، ما تصمیم به تولید نمایش «ویروس در سرزمین سلامت» گرفتیم.

کارگردان نمایش «ویروس در سرزمین سلامت»، افزود: بازیگران این نمایش، هنرجویان کارگاه بازیگری «اولین تجربه» حوزه هنری قم هستند که دوره بازیگری را زیر نظر آقایان آزاد و احمد سلیمانی گذراندند.

فدایی‌حسین با ابراز رضایت از کیفیت نقش آفرینی بازیگران نمایش «ویروس در سرزمین سلامت»، گفت: بازیگران کار تاکنون عملکرد خوبی داشتند و انرژی و همت وتلاش بسیار عالی دارند و از عملکرد آنها راضی هستم.

وی افزود: تلاش ما این بود که تمامی کارهای نمایش توسط خود اعضای گروه این نمایش انجام شود و غیر از موسیقی که مجبور شدیم از یک آهنگساز حرفه ای استفاده کنیم و طراحی صحنه را که بنده انجام دادم، بقیه کارها از جمله ساخت دکور، طراحی و دوخت لباس توسط خود اعضای گروه نمایش انجام شد.

این نمایشنامه‌نویس مطرح کشور در رابطه با استقبال از نمایش «ویروس در سرزمین سلامت»، گفت: استقبال تاکنون خوب بوده با اینکه شاید اجرای این نمایش در فصل مناسبی نباشد چون مدارس و مهدکودک‌ها تعطیل هستند اما تمام تلاش خود را کردیم که زمینه استقبال تماشاگران را فراهم کنیم.

فدایی‌حسین در خصوص مهم ترین پیام نمایش «ویروس در سرزمین سلامت»، گفت: این نمایش یک پیام بسیار مهم و ضروری برای جامعه ما دارد و آن هم توجه دادن همگان به موضوع «سلامت» است؛ سلامتی یک ضرورت و یک نیاز بسیار مهم در جامعه هست و همه ما باید تلاش کنیم برای اینکه سلامتی را به جامعه خود برگردانیم.

وی افزود: قصه نمایش «ویروس در سرزمین سلامت» مربوط می شود به یک ویروسی که وارد سرزمینی با عنوان «سرزمین سلامت» شده و به دنبال آلوده کردن اعضای آن سرزمین است و به همین دلیل نیز همه افراد آن سرزمین تلاش می‌کنند تا آن ویروس را بیرون کنند؛ ما در اجرای این نمایش از همکاری و مشارکت تماشاگران هم برای پیشبرد قصه استفاده می کنیم و این امر، تاثیر کار را چند برابر می کند.

کارگردان «نمایش ویروس در سرزمین سلامت» در ادامه با ابراز رضایت از فراهم شدن شرایط این اجرای نمایش توسط حوزه هنری قم، گفت: واقعیت این است که حوزه هنری به عنوان تهیه کننده این کار، تمام امکانات لازم و سالن تمرین را در اختیار ما قرار داد و تمام هزینه‌های اولیه تولید نمایش را هم متقبل شدند.

وی افزود: گله‌ای از کسی ندارم و هرکسی به سهم خود، همکاری لازم را انجام داده است.

خاطرنشان می شود نمایش خانوادگی و کودکانه «ویروس در سرزمین سلامت» نوشته دیوید وود به کارگردانی سیدحسین فدایی‌حسین، به همت حوزه هنری استان قم از ۱۹ تیرماه هرشب ساعت ۱۹ در خانه نمایش قم به روی صحنه می‌رود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.