خدا از ما نگذرد اگر برای خاموشی برق تفاوتی بین نیروگاه و سالاریه قائل شویم/ بیشترین سرقت را در نیروگاه داریم/ سال گذشته بیشتر از سهمیه به قم خاموشی دادند

شهر بیست/ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در خصوص دلیل خاموشی منطقه نیروگاه، گفت: مشترکین غیرمجاز زیاد، تراکم جمعیت بالا، بیشترین فیوزسوزی و ترانس‌سوزی و سرقت را در نیروگاه داریم. خدا از ما نگذرد اگر برای خاموشی، فرقی بین نیروگاه و سالاریه‌ای بگذاریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خدا از ما نگذرد اگر برای خاموشی برق تفاوتی بین نیروگاه و سالاریه قائل شویم/ بیشترین سرقت را در نیروگاه داریم/ سال گذشته بیشتر از سهمیه به قم خاموشی دادند
شناسه : 10069 | انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مهدی آهنین پنجه ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، در خصوص خاموشی‌های سال گذشته قم، اظهار کرد: قم حدود  هشت تا ده درصد مصرف برق منطقه ای تهران را دارد و زیر نظر برق منطقه ای تهران محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ۱۶ برق منطقه ای و ۳۹ شرکت توزیع در کشور داریم که شرکت های توزیع، برق خود را از برق منطقه ای می گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم افزود: سال گذشته، مدیریت اضطراری بار، در اختیار برق منطقه ای بود و خاموشی ها را در دوماه ابتدایی تابستان تا ۲۴۰ مگاوات به ما اعمال کردند اما امسال با برنامه ریزی های انجام شده و تعیین سقف مصرف، برنامه خاموشی از بی انضباطی و بی نظمی خارج شد.

آهنین پنجه افزود: البته یک ماه آخر با پیگیری استاندارقم، نمایندگان مردم قم و بنده، در شهریورماه به قم خاموشی اعمال نکردند اما در مجموع خاموشی‌های اعمال شده در قم بیشتر از سهمیه بود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر بیست» در رابطه با کندی توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، اظهار کرد: هزینه احداث پنل خورشیدی سه برابر شده و بازگشت سرمایه از سه سال به ده سال رسیده است و قیمت های خرید ما همان قیمت پارسال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم افزود: مهم ترین عاملی که موجب کندی توسعه نیروگاه های خورشیدی در قم شد، مشکل واردات تجهیزات و مبادله ارزی بود و سرمایه گذاران می گویند دخل و خرج آن جور نمی آید.

آهنین پنجه همچنین در خصوص بیمه مشترکین، گفت: اگر فردی در هنگام سرویس کولر آبی دچار برق گرفتگی شود، بیمه آن را پوشش می دهد و حوادثی که شرکت برق مقصر نیست، بیمه پوشش می دهد اما در بحث سرقت، شرکت برق مقصر نیست و ما نیز شاکی هستیم. ۸ تا ۱۰ مورد روزانه سرقت داریم و سال گذشته، ۵۱ تن سیم مسی از ما سرقت کردند.

وی افزود: مردم، خسارات خود را از ما مطالبه می کنند و شرکت توانیر دنبال این هست که اگر قرار است خسارات را ما بدهیم، باید اعتبار آن در بودجه پیش بینی شود.

وی تصریح کرد: البته مواردی که بر اثر خطای همکاران ما و ضعف ولتاژ به وسایل مردم خسارت وارد می شود، ما موظف هستیم خسارت مردم را تا سقف معین پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در ادامه با بیان اینکه ۴۰درصد تولید برق توسط بخش خصوصی صورت می گیرد، تصریح کرد: وزارت نیرو در ۳۰۰ ساعت مشکل دارد و بقیه تولیدات را می تواند صادر کند.

وی افزود: دولت پول برقی را که از مردم می گیرد، با یارانه تقریبا دو برابری به بخش خصوصی می دهد تا تولید کند و ما هرچه صادر کنیم به دلار پول می گیریم و اگر برق اضافه داریم، چرا صادر نکنیم؟

آهنین پنجه همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا برای اعمال خاموشی بین محله نیروگاه و سالاریه تبعیض قائل می شوید، اظهار کرد: این قضاوت را از ذهن بیرون کنید، ما بیشترین هزینه را در نیروگاه کردیم، ۹۰ ترانس از ۲۰۶ ترانس نصب شده در منطقه ۲ و ۶بوده، بنده متولد شده خیابان آذر هستم و این گونه نیست ما بین نیروگاه و باجک و سالاریه تفاوت قائل شویم.

وی در خصوص دلیل خاموشی منطقه نیروگاه، گفت: در این منطقه یک سری مشترکین غیرمجاز زیاد داریم و همچنین تراکم جمعیت زیاد است، بیشترین فیوزسوزی و ترانس سوزی در منطقه نیروگاه داریم، بیشترین سرقت را نیز در نیروگاه داریم، خدا از ما نگذرد اگر برای خاموشی، فرقی بین محله‌ای با محله ای دیگر بگذاریم.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.