۲۱ هزار معلول در قم زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند

شهر بیست/ مدیرکل بهزیستی قم، با بیان اینکه در استان ۶هزار و ۵۰۰ معلول تحت پوشش مستمری بگیری این سازمان هستند، گفت: ۲۱ هزار معلول دارای پرونده هستند که به آنان انواع خدمات به صورت مستمر ارائه می شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۲۱ هزار معلول در قم زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند
شناسه : 10057 | انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، هادی کریمی اصل، در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: بهزیستی، خدمت رسانی به افراد محروم، کم توان و دارای معلولیت و یا دچار آسیب های اجتماعی از جمله وظایف ذاتی خود می داند.

وی با اشاره به خدمات توان بخشی بهزیستی به افراد دارای معلولیت، گفت: ۱۰ درصد جوامع دنیا دچار نوعی معلولیت و ۲ درصد دارای معلولیت های شدید از جمله نابینایی مطلق، ناشنوایی شدید، ضایعه نخاعی شدید و انواع نقص عضو های شدید هستند.

مدیرکل بهزیستی قم، خدمات کلینیکی درمانی، خدمات پیشگیرانه، مددکاری، مناسب سازی محیط و خدمات مشاوره ای را از جمله اقدام های بهزیستی دانست و گفت: بهزیستی با همکاری و همراهی استانداری و شهرداری قم، مطالبه گر مناسب سازی تمام معابر شهری برای تردد معلولان است.

کریمی با بیان اینکه متاسفانه آمار آسیب ها در تمام جوامع رو به افزایش است گفت: به طور قطع اقدام های پیشگیرانه در کاهش آسیب های جسمانی به ویژه جلوگیری از تولد کودکان دارای معلولیت های شدید مادرزادی می تواند موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه حدود نیمی از معلولیت ها، ناشی از بیماری های ژنتیکی و مادرزادی است، تصریح کرد: یکی از راه های جلوگیری و کاهش این آمار، مشاوره های ژنتیکی قبل از ازدواج، مراقبت های قبل، حین و بعد از بارداری است که سال گذشته ۴ هزار مورد خدمات مشاوره ژنتیک در قم صورت گرفت که این امر، جلوی تولد فرزند دارای معلولیت شدید را گرفته است.

مدیر کل بهزیستی قم، گفت: سال گذشته ۹۰ درصد کودکان متولد شده در این استان با کمترین هزینه تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند که ۵۰ تا ۷۰ کودک دارای ناشنوایی مادرزادی شناسایی که این موجب شد با مداخله و تشخیص به موقع، از ناشنوا شدن این کودکان جلوگیری شود.

کریمی، همراهی مردم با سازمان بهزیستی را ضروری دانست و گفت: پیشگیری، مراقبت های قبل، حین و بعد از بارداری، مشاوره ژنتیک به ویژه در ازدواج های فامیلی اهمیت بیشتر داشته و زوج های جوان و خانواده ها با مشارکت در برنامه های پیشگیرانه و شرکت درکلاس های مهارت های زندگی و پیش از ازدواج به سالم سازی جامعه کمک کنند.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم برای کمک به مددجویان اظهار داشت: برای ارائه خدمات خوب به مددجویان نیازمند کمک مردم به ویژه افراد توانمند جامعه هستیم تا با کمک آنان امکان کمک رسانی به مددجویان بیش از گذشته فراهم شود.

وی افزود: در جنگ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به سر می بریم که از افراد توانمند تقاضا داریم که در تأمین مسکن معلولان و کمک به تامین هزینه های درمانی معلولان به کمک بهزیستی بیایند.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.